Colas, mosty, naše služby a Laboratorní deník

Modernizace mostů v Mirovicích

Společnost Proconom se svými službami pomáhala dodavateli stavby na silnici I/19. Projekt zahrnoval významné úpravy mostních konstrukcí, což přispělo k lepší bezpečnosti a efektivitě dopravy v této oblasti. Jednalo se o most ev.č. 19-024 přes zátopní územímost ev.č. 19-025 přes řeku Skalici.

Součástí činnosti byla administrace včasných oznámení, oznámení claimů na čas (související úprava harmonogramu stavebních prací) a administrace změn během výstavby (ZBV). Projekt byl řízen dle smluvních podmínek FIDIC GREEN BOOK.

Jedním z hlavních cílů investice bylo minimalizovat dopady na místní obyvatele a dopravní provoz, což bylo dosaženo díky pečlivé plánování a koordinaci prací. Výsledkem byla modernizace mostů, která významně zvýšila bezpečnost a plynulost dopravy v Mirovicích.

Most na I/19, Mirovice, pro rekonstrukci. Zdroj: Město Mirovice

„Podle původních předpokladů měly práce na opravě obou mostních konstrukcí zahrnovat pouze částečnou rekonstrukci s provedením potřebných sanačních prací,“ připomněl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Adam Koloušek.

Jenže v průběhu stavby se ukázalo, že mostní konstrukce jsou v horším technickém stavu, než ŘSD očekávalo. Došlo tak ke kompletní rekonstrukci. „To znamená, že oba mostní objekty byly postupně úplně zdemolovány a na jejich místě vznikly zcela nové mosty,“ podotkl Adam Koloušek.

Pro Ředitelství silnic a dálnic provedla stavební úpravy společnost Colas CZ. Akce vyšla na 31,7 milionu korun bez daně. Mosty jsou od července opět v provozu.

Modernizace mostů v Kočově

Další stavbou byla modernizace mostů v Kočově na Tachovsku. Jednalo se o dva mosty, ev.č.21J-004 a ev.č.21J-005 na původním tahu silnice I. třídy, která je dnes vedena v nové stopě.

 

Situace mostů Kočově na původní I/21

V rámci projektu modernizace mostu v Kočově společnost Proconom poskytla a administrativní služby, podobně jako v Mirovicích.

Investiční akce měla za cíl nejen zvýšit bezpečnost mostní konstrukce a prodloužit její životnost, ale i zlepšit celkovou funkčnost. Nechyběla tak administrace změn během výstavby (ZBV), která zahrnovala včasná upozornění a návrhy na variace.

Most Kočov, po dokončení modernizace. Zdroj: COLAS CZ

 

Bez laboratoře není správný materiál

Samotná stavba mostů se neobejde bez správných a normám odpovídajícím materiálů. Právě Colas je uživatelem softwaru Laboratorní deník dílny vývojářů Proconomu.

Ve svých laboratořích se Colas zaměřuje na zkoušení asfaltových směsí a pojiv, zemin, kameniva, čerstvého a ztvrdlého betonu. Provádí kontrolní zkoušky jednotlivých konstrukcí vozovky včetně podloží a měření povrchových vlastností betonových a asfaltových vozovek.

Pokládka asfaltové směsi

Dodávaný nezávislý desktopový software pro Windows, určený pro stavební laboratoře, eliminuje potřebu dalších záznamů v Excelu a usnadňuje sdílení výsledků. Nabízí pokročilé správy a analýzy zkoušek, bezpečný přenos dat na cloud Proconom a podporu pro efektivní komunikaci týmů.

Ideální je pro generální dodavatele a jakýkoliv stavební podnik. Laboratorní deník zvyšuje produktivitu a spolehlivost vašich laboratorních procesů.

Napište si o konzultaci


    Souhlasím se zpracováním osobních údajů

    Přišel vám článek užitečný? Sdílejte jej dál.